torsdag 2 oktober 2008

Höstfärger och svek

Hösten är min årstid, färgerna passar min själ, luften mina lungor. Vill helst ha frid och ro, sitta ute på sjön och lyssna på storlomen.
Nu är ju livet inte så enkelt, vi måste stöta och blöta oss mot andra människor, och ibland blir det skavsår!
Jag har upptäckt att min plånbok, historia och styrka inte är nog för vissa vänner, jag är helt enkelt för fatttig för att duga!
Jotack, jag har riktiga vänner ochså som tur är, dom som undrar om dom kan vara till hjälp när det krisar, och som inte gottar sig i krisen!
Tack för att ni finns, ni känner igen er det vet jag!

6 kommentarer:

Evy sa...

gör en test, min kommentar kom inte fram så ???

Evy sa...

Du och jag brukar fråga varandra "Vad är viktigt egentligen?", och så brukar vi skratta.

Jag tycker du har fantastiska egenskaper som människa och jag är fullständigt övertygad om att ingen i min krets "gottar sig" åt något elände. Många av oss tycker och tänker väldigt högt och ofta, och det är väl i sin ordning bland vänner, tycker jag.

Ge livet en chans och låt det blomma i stället. Glöm sorger och bekymmer så ses vi i morgon.

Nattis

Evy

pudelflicka sa...

Vacker bild Eli.
Livet går upp och ner och det är med på att göra oss till den vi är.
Glöm inte att det alltid finns möjligheter i de svåra stunderna också.
Kram Hedvig

Ruffhäxan sa...

Eli det är inte du som går misste om något eller någon. Det är de människor som värdesätter matriella saker framför riktig vänskap som går misste om det enda som är riktigt viktigt i livet.
Som sagt sörj inte det är inte din förlust utan deras!!

Var stolt över dig själv!! För vet du? Det är så många som är stolta över dig.

Anonym sa...

God, grant me the serenity
to accept the things
I cannot change,

Courage to change the
things I can, and the
wisdom to know the difference.

Living one day at a time;
Enjoying one moment at a time;
Accepting hardship as the
pathway to peace.

"Sinnesrobönen"

Du är bäst :).

Kram

Marie

Göran.E sa...

Det viktiga är inte hur tjock plånboken är. Utan hur varmt och stort hjärta man har. Du har ett varmt och sort hjärta och du är unik och en fantastik trevlig människa. Slår man upp vän i Svenska akademin. Är betydelsen följande:
Vänskap är en relation mellan personer. Denna relation kan grunda sig i tex pålitlighet eller kärlek. Många menar att man i vänskap ska kunna lita på varandra och kunna dela hemligheter utan att de avslöjas. Vänskap anses som det finaste bandet mellan många personer i världen. Eftersom de allra flesta forskarna (psykologiska som biologiska) menar att människan är ett flockdjur, och behöver sociala kontakter med andra människor, så är vänskap väldigt viktigt.
En vän är en människa i vars sällskap man vågar vara sig själv i.
Din målar vän Göran.E