onsdag 31 december 2008

Årets sista dag!

Vad kan jag publisera annat, än det element som jag tycker mest om -havet.
Bilden är tagen genom fönstret på Solöga annandag jul på väg ut i skärgården.
Som ni redan vet, är det där ute jag hämtar kraftoch styrka, där är mitt hjärta ett med naturen, och det är lätt att leva! Jag har alltid levt vid havet, från Barentshavet i Nordnorge till Altlantern i Söder, men på nägot sett är Östersön mig närmare. Kanske därför att den är mer tillgänglig och "snäll".
När jag vaknar hemma i min lägenhet på 11:e våningen med utsikt över Stockholms inlopp, Frihamnen och hela Stockholm, känns det ochså gott i hjärtat. Jag ser Finlandsbåtarna lämna och komma, turistskäpp och småbåtar och havskajaker. Jag kan se om det rägnar i Kista och solen samtidigt skina över Nacka, och Globens färger beroende på vilka evenemang som pågår.
Ändå längtar jag ut till Gustavslund, och känner att jag är orättvis mot allt fint her i stan! Kompliserade känslor, men jag har nog lite av flyttsame eller sigenare i blodet, lengtar alltid bort......
Önskar alla som läser min blogg ett riktigt Gott Nytt År. Vi gör vårt bästa för att fånga dagen och leva den riktigt och helt!!!

2 kommentarer:

pudelflicka sa...

Vackra ord !
Jag önskar dig också ett riktigt gott nytt år! Någon sa att år med ojämna siffror betyder förändringar......
Kram Hedvig

Göran.E sa...

Jag och alla här i Storlien önskar ett riktigt gott slut och ett Gott Nytt 2009. Med allt fint och underbart det för med sig. Snöstorms kramar Göran.E