torsdag 26 november 2009

Taxiresa Ropsten - Lidingö


På Ropsten klev jag i kväll in i en taxi.

Utanför Foresta hänger en helikopter och utanför i havet flyter 3 båtar, så vi har ett samtalesämne.

Småprat leder till att han får veta att jag varit på norsk pub, och träffat norska vänner.

-Jag känner en norsk tjej som heter Eli, körde henne från Strömsö till Skansen, -säger killen !

- Jag heter Eli, sa jeg, och jag känner dom på Strömsö, där bor ingen Eli.

- jo, hon har en blogg, en trevlig blogg där hon skriver om Svartsö...........

- men det är ju jag... men jag har inte åkt från Strömsö....

När jag kliver ur taxin, ber han mig uppdatera bloggen, och det lovade jag!

Har varit frånvarande länge, men nu MÅSTE jag skriva!!!


1 kommentar:

pudelflicka sa...

Ja det här var en rolig historia!
Vi hörs!