måndag 28 december 2009

Nya mål och drömmar


Det är snart dax att ta farväl av 2009, och se fram emot ett nytt år.
Vad detta år för med sig vet vi inget om, och det skal vi vara tacksam för.
Förväntningar tillhör barn som väntar på julklapparna, vi som vet att tomten inte finns, får vara lite mer närvarande och tacksam för nuet.

Dagen i dag, minuter och timmar som ger minner av goda och sämre sort, som ger oss erfarnehet att ta med oss till nästa dagar, timmar och minuter som ger oss nya erfarenheter...
Uten dom er vi lost i framtiden.

Jag ger aldrig nyårslöften, kan inte lova om något som jag inte vet något om.
Deremot tackar jag för året jag fick, allt det bragte av erfarenheter och minnen att ta med mig, kanske till ett helt nytt år.

Målet för i dag är att bli en bättre människa, mer närvarande och min dröm är att nå ett inre lugn som inte berörs av annat än andliga och mänskliga känslor oberörda av materiella verdier.

1 kommentar:

pudelflicka sa...

Ja vi har mycket att se fram i mot i året som kommer!
Kram Hedvig