fredag 10 december 2010

Vid havet


Fregattvägen 7, 11 trappor, där bor jag.
I det syd-västra hörnet med utsikt över hela Stockholm.
Nära havet.
Med utsikt över båtar som kommer och går, väder som kommer och går.
Vädret kan vara väldigt olika i olika delar av Stockhom, det kan regna i Kista, medans solen skiner i Nacka.
Jag ser skidåkarna i Hammarbybacken, men då måste jag använda kikaren.
Backen är opplyst nu vintertid, och snökanonerna har gått i 3 veckor redan.
På sommaren ser jag ballongerna som stiger opp ur skogen vid Gärdet, och seglar bort åt olika håll, beroende på vindarna.
Det padlar ofta kanoter och kajaker förbi, och på sommarkvällar ligger båtar för ankare och intar en måltid utanför.
Jag sitter ofta på blakongen och ser på solnergången i väster.
Det är en fantastisk syn!

Inga kommentarer: