tisdag 2 september 2008

Nya rosor




Åkte in till Gustavsberg med båten för att inhandla nya rosor. Det blev Astrid Lindgren som fick pryda min kvällssolsplats. Började gräva med kläderna på, efterhand hade alla åkt av, och jag fick slutföra i trosor och bh. Det blev en vacker plats till slut, som skall dokumenteras på denna sida när jag har min kamera med mig (bildena är tagna med telefonen). Från den platsen kan jag se solen vid 18:00, där jag sitter efter kvällsdoppet och värmer mig. Nästa år får jag känna doften av rosor och lavendel.
På bloggen "Bland Rosor och tistlar ",hittade jag tipset att gräva ner något rostigt bland rosorna.
Vi har en sluttning som varit fastighetens soptipp sedan 1900. Där hittade jag den rostiga stolen som jag planterat i, plus massor med andra häftiga, rostiga saker.

1 kommentar:

Evy sa...

Jag bara säger NJUUUT! av allt härligt du har omkring dig! Det gör jag!

Kram
Evy