fredag 4 juli 2008

Segling i Kroatien


Om 6 timmar ringer min väckarklocka. Då är den 4 på morgonen- Jag kommer att vara TRÖTT, för jag elskar att sova länge...

MEN, utanför står 6 jättefina och trevliga vänninnor med seglingsväskorna packade, och vi skall ha tervligt tillsammans i en vecka på en 45 fot segelbåt med styrman i Kroatien!

Jag ser verkligen fram emot att vara sådär barnsliga, fnittriga, paranta o duktiga som vi ÄR!

Vi är framför allt glade tjejer i rätt ålder för att kunna slappna av och njuta av seglingen, och nya trevliga ställen att få gå i land på!

Vi har med oss mycket böcker, spel och framförallt nyfikenhet över detta land vi aldrig besökt förut. -ÄVENTYR!
Väl hemma igen vet jag att det börjar mörkna, trevliga Julinätter väntar. Senare blir det kräftor
svamp, bär, ja, det är nog inte så dumt her hemma heller!!!! Hoppas att jag har med en del fina kort hem att visa er!
Till er som besöker min sida, vill jag säga : skriv bara" hej" om ni inte vill skriva mer, men det är så kul att veta att ni läst och varit inne hos mig! En del ringer och kommenterar, men det värmer mer med skriven kommentar!
Ha det gott i en vecka, hoppas ni får uppleva något värdefullt!

5 kommentarer:

Evy sa...

Hej!
Har haft våra seglarvänner Marie och Göran samt Anna-Carin och Per här. Har planerat nya seglatser i vårt härliga Östra Svearike samt höstresa till Västa Svearike. Har prickat in resa till Nice, på tu man hand, bara maken och jag. Därefter väntar Rom och Amalfi.
Ett av våra bästa resmål, Lauterhorn väntar oss. Vänner till oss kommer dit. Kanske det kan bli Bläse, Gotländska "fastlandet" och många fler förslag finns.
Snart kastar vi loss, och kommer befinna oss 4 hela veckor på havet. Vi drar dit vindarna bär oss, och mycket spännande saker väntar oss bland kobbar och skär. Det är alltid ett äventyr att vara på havet.
Guppa på, segla väl och ha det nu supertoppen!
Kram
Evy

pudelflicka sa...

Önskar dig en skön semester. Du förtjänar det !
Kram Hedvig

Evy sa...

Eli, förlåt, jag glömde säga något som var viktigare än mina semesterplaner:
NJUUUT och HÄLSA!
Gäller väninnorna på båten också!
Tjo hoo!
Evy
Ses snart!

Göran.E sa...

Hej Eli
Nu har du säkert redan kastat loss och börjat din underbara segling. Hoppas verkligen att ni får en underbar vecka med fint väder, strandhugg och många fina upplevelser att stoppa i minnesbanken. Som du kan ta fram glädjas, minnas lång tid framöver. Det är trevliga upplevelser med familj och vänner som gör livet glatt och värt att leva.

organic-lizzi sa...

Høres fantastisk ut!!
Håper dere har hatt en superdeilig tur..
Klem Randi