torsdag 3 juli 2008

Till Evy

Det har blivit en ny dag.
Tack för den som gick, som jag fick avsluta i din trädgård, med vänninnors glada skratt och lite mer allvarliga samtal.
Tack för att du finns Evy!
Vi har något gemensamt du o jag! Du med dina vackra blå ögon, ditt blonda hår och lättsamma, kloka varelse, -min mörka och lite mer eftertänksamma. har samma bakgrund i det mörka nord. Vi kommer båda från långt norr om polcirkeln, från enkla, raka och tuffa stigar o snår!
Låt oss fortsätta vår vandring, låt vänskapen gro, må vi alltid kunna skratta åt våra tillkortakommanden och glädjas åt våra framgångar.
Sov gott i Görans trygga famn, och tack för att ni finns!!

4 kommentarer:

Evy sa...

Eli, dina ord och dina tankar värmer så gott. Jag blir så glad och så rörd. Jag växer som människa, jag vill och jag behöver växa, kanske förändras lite lite grann.
Ju mer vi umgås, desto större likhet ser jag mellan dig och mig.
Låt oss gå på våra stigar och vi kommer finna mycket spännande saker på vägen.
Varm kram och tack för att du finns!
Evy

Eli sa...

Krokiga stigar är nog dom mest intressanta...
Att trilla i diket gör ont, men väl uppe igen har man mer erfarenhet...
kram tillbaka
Eli

Evy sa...

Det där med att trilla i diket, det gör man titt som tätt, och det gör i regelt väldigt ont, men man reder sig snabbt. Man måste vidare!
Fortsätt ut på de sju haven, sköt om dig, min vän!
Hälsa Kroatien, kom hem, så hittar vi på något kul!
Evy

Göran.E sa...

Hej Eli
Vad fint du skrev om Evy på din blogg. Och jag kan instämma i allt du skrev om henne. Evy är en fantastisk toppen tjej med många fina egenskaper. Jag beundrar henne också för att hon alltid pratar så gulligt och älskvärt om sin man.