onsdag 7 januari 2009

I finanskrisens spår.


Tyske industrimagnen Adolf Merckele tog sitt liv i dag, för pengarna var slut!!!

Det är vel inte mycket till liv om man måste fråga plånboken man ska leva eller ej?

Det er tynt med flis i min nu efter helgen, men leva vill jag!

Det ringde en trevlig 73 årig norrman, Lars Borke, tidigare journalist, till mig i dag. Han har skrivit en bok om Henry Rinnan, en norsk nasist som var grym under kriget. Han blev tillsammans med många likasinnade avrättad efter kriget -45.

Lars Borke og jag samtalade i en timme, om Norge og Sverige, om dialekter och historia. Det avslutades med att vi båda önskade att vi kunne träffas för att ge varandra en kram!!!

Min dag var räddad, jag fick en kram över telefon, jag får boken på posten om 2 dagar, så det ser jag fram emot!

Förresten - är det bara jag som tycker att dagen blivit längre?

1 kommentar:

Göran.E sa...

Hej Eli
God fortsättning på det nya året. Ja vist känns det som om dagarna blivigt längre. Det är så ljust och fint när det är vitt på marken. Igår var din dag räddad när du fick en kram över telefonen. Jag tycker att vi svenskar kramas alldeles för lite. Kramen kan också vara ett sätt att ge tröst och trygghet till en annan människa. Denna användning har stöd i många vetenskapliga undersökningar om samband mellan lugn och beröring. Så jag vill rädda även denna dagen, med att skicka en digital kram till dig. Och ni som vill glädja varandra och skicka kramar till varandra kan göra det via http://www.skickaenkram.se/
Ha en underbar dag
Göran.E