torsdag 14 augusti 2008

Fast i storm

Stormen vinar utanför. Jag har varit fast i ett dygn, har satt mig på 4-hjulingen ett antal gånger för att åka till affären, men det går inte. Målnen tornar upp sig svarta och hotar med åska, stormen vinar, så det får dröja med kaffet, stearinljusen och mjölken som jag skulle behöva.
Jag och Tess har varit ute och letat kantareller och plockat äpplen. Äpplen finns det gott om, men kantarellerna var fortfarande för små. Stolt fjällskivling fick vi 7 stycken jättefina.
Får fortsätta läsa min bok, "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini (samma författare som skrev "Flyga drake"), helt fantastiska båda!!!!!, dricka thè utan mjölk, och plocka fram alla stumpar av stearinljus till kvällen.
Vinden har vridit från syd till västligt och ökat.....2 träd har nu lagt sig, och jag undrar hur kvällen kommer att bli!

1 kommentar:

pudelflicka sa...

Stackars dig som sitter där ute i ensamheten medan stormen viner runt husknuten.
Det blåser och regnar här också och nu tänkte jag gå och lägga mig.
Kram Hedvig