fredag 15 augusti 2008

Lindring

På morgonpromenaden barfota i stövlarna fick jag skavsår på fötterna, som jamnvikt till dom i skallen!!
Fick sätta på mig strumpor på kvällspromenaden, och skavsåren kändes inte alls.
Promenaden gick till min goda vän Anders, som med sitt lugna och trygga sätt, gav lindring åt min såriga skalle! Dialogen var så befriande och givande. Förlåt Anders, för att det blev lite känslosamt, men jag tror att du tål det.
Tack för din klokhet och att du delar med dig av dina erfarenheter!
Tack Hedvig, tack Göran, tack Evy, tack himlen och stjernorna, tack mina barn, tack för att jag fick höra era röster och känna mig levande i dag!

4 kommentarer:

Evy sa...

Kära Eli!
Så många tankar du har, det är nog mycket du bär på. Du skall inte vara ledsen över att vara känslosam, du skall vara tacksam för att du är nära dina känslor. Alltför många har svårt att se och känna sig själva, och har svårt för att tycka om sig själva. Det är ju där vi skall börja. Tyck om dig själv, så är det så lätt att tycka om andra. Jag tycker om dig! Du är en så fin och så kär vän. Jag är rädd om dig Eli!
Vi ses nog om några timmar när vi skall busa lite grann med "grabbarna bus".
Varm kram!
Evy

Eli sa...

kära Evy,
Du är så underbar och sann! Vi kämpar alla våra strider mot skuggan som följer på vägen, men snart skingras dimman ska du se.. Vi ses på eftermiddagen
kram

Göran.E sa...

Hej Eli
Att visa känslor är en fin egenskap. Det är så många som inte vågar visa sina känslor.

"ÄLSKA MIG FÖR DEN JAG ÄR
OCH INTE FÖR DEN JAG BORDE VARA
FÖR JAG ÄR DEN JAG ÄR
OCH DET KOMMER JAG
ALLTID ATT VARA"

Att våga lite mer och kontinuerligt försöka stretcha sin förmåga att genomföra saker som ligger strax utanför gränsen för vad man tror sig klara av - är att växa och utvecklas, få nya dimensioner och insikt om att människans förmåga vida överstiger det vi tidigare trott om oss själva.

Ha en underbar dag vid vågorna
Göran

Evy sa...

Eli, Eli, min vän!
Låt oss fortsätta den finaste vägen vi har, tillsammans med alla våra bästa nära kära. Lämna smärta och låt ett hjärta rymmas där, så blir vägen lite lättare att vandrapå.
Nattis på oss///Evy