tisdag 5 augusti 2008

Storm

I går kväll blev det plötsligt höst. Stormen ven om knuterna och regnet hamrade på taket. Jag är ensam här ute på Svartsö, och her var det svart!
Jag tände massor med levande ljus, bakade scones och gjorde te, sedan var det bara och njuta!
Hela natten höll stormen i sig, och i morse var hela altanen full av gula eklöv, som om det var höst.
Jag har läst ut "Flyga drake" och "Romarblod", två böcker som fängslat mig totalt, har knappt haft tid för att laga mat.
Måste in till stan för att köpa mer böcker, det känns lite tomt utan en som väntar. Har även läst "Berlinerpopplar" ,"Eremitkräftan" och "Islossning" som alla var läsvärda, denna sommar (många timmar i hängmattan).
Det har slutat blåsa nu, så jag skall ta ett kvällsdopp i vattnet som var 24 grader i går men som säkert inte är lika varmt längre.
I morgon skiner solen säkert igen.....

Inga kommentarer: